bg_roturism_info-turistice_81388000.jpg

SITE CU INFORMAŢII PRO-KREMLIN: EP Today, creat de ruşi pentru a face propagandă

Moscova profită de orice mijloace pentru a face propagandă. Conform unor cercetări recente ale grupului de lucru al UE, un site web, numit EP Today, care pretinde a fi un portal de ştiri al Parlamentului European, folosind ilegal numele instituţiei UE, publică materiale jurnalistice copiate direct de pe Russia Today, finanţat de ruşi.

Cei care au conceput site-ul au preluat nu doar numele, dar şi simbolul UE – cercul de stele aurii pe fond albastru. În plus, menţionează că a fost creat pentru ca deputaţii europeni şi alţi oameni influenţi din blocul comunitar să scrie despre problemele cu care se confruntă. Realitate arată însă diferit.

Potrivit grupului de lucru al UE, în perioada aprilie – august 2018, din cele aproape 18 mii de ştiri publicate, doar 25 au fost semnate de europarlamentari.

În plus, din data de 24 octombrie a anului trecut, 47 de procente dintre articole au fost preluate integral şi fără modificări de pe site-ul Russia Today.

Experţii East Strat Com au mai stabilit că cei care se află în spatele acestei reviste online susţin că ar activa de la Bruxelles. De fapt, există patru administratori, care se află în India. Site-ul este urmărit de 145 de mii de persoane pe Facebook şi 6 mii pe Twitter.


Preluat de la: Publika.md